Spaanse Correos door het stof
Correos, de Spaanse posterijen volledig de mist in
Anti-racisme-campagne gaat de mist in
Wat de Spaanse posterijen, Correos, gaar stoomt is een communicatie blunder die zijn weerga niet heeft.
Zo had Fiat een Fiat Croma.
In Nederland en België is Croma een een bak- en braadproduct van Unilever en werd de Fiat Croma dan ook nooit echt een succes.
Nokia, tegenwoordig Microsoft, introduceerde op 26 oktober 2011 de Nokia Lumia, terwijl lumia vertaald vanuit het Spaans (Zuid-Amerika) toch echt "hoer" betekent.
Marketing blunder Correos in Spanje die zijn weerga niet heeft
In de anti-racisme-campagne introduceert het Spaanse Correos postzegels in verschillende 'huidskleuren' en maakt de witte zegel het duurst en de donkerste (zwart) het goedkoopste.
"Hoe donkerder de postzegel, des te minder waard’’
In een persbericht introduceert Correos de anti-racisme-campagne onder het kopje: "Hoe donkerder de postzegel, des te minder waard." En vervolgens: "Er zullen dus meer donkere dan witte postzegels nodig zijn om iets te versturen. Iedere brief en elk pakketje wordt zo een weerspiegeling van de ongelijkheid die door racisme is ontstaan."
Net zo goed een misser maar om te lachen
Starbucks-busje met geopende deur
Nutricia laat kinderen vragen om moeders te laten sterven
Geen Nutricia, dan maar bier of wijn voor je baby
Veilige landing met Turkish Airlines
Rechtdoor naar school en diabetes
Foto's
Postzegels: Persbericht Correos
Marketingmissers: Google
28 mei, 2021
Reacties
Een reactie posten