Spaanse Correos door het stof

Correos, de Spaanse posterijen volledig de mist in
Anti-racisme-campagne gaat de mist in 

Vaak zijn marketing blunders hilarisch, zie hieronder een aantal voorbeelden (foto's) die weinig commentaar behoeven.
Wat de Spaanse posterijen, Correos, gaar stoomt is een communicatie blunder die zijn weerga niet heeft.

Zo had Fiat een Fiat Croma.
In Nederland en België is Croma een een bak- en braadproduct van Unilever en werd de Fiat Croma dan ook nooit echt een succes.

Nokia, tegenwoordig Microsoft, introduceerde op 26 oktober 2011 de Nokia Lumia, terwijl lumia vertaald vanuit het Spaans (Zuid-Amerika) toch echt "hoer" betekent. 

Marketing blunder Correos in Spanje die zijn weerga niet heeft
In de anti-racisme-campagne introduceert het Spaanse Correos postzegels in verschillende 'huidskleuren' en maakt de witte zegel het duurst en de donkerste (zwart) het goedkoopste.  

"Hoe donkerder de postzegel, des te minder waard’’

In een persbericht introduceert Correos de anti-racisme-campagne onder het kopje: "
Hoe donkerder de postzegel, des te minder waard." En vervolgens: "Er zullen dus meer donkere dan witte postzegels nodig zijn om iets te versturen. Iedere brief en elk pakketje wordt zo een weerspiegeling van de ongelijkheid die door racisme is ontstaan."

Net zo goed een misser maar om te lachen


Starbucks-busje met geopende deur


Nutricia laat kinderen vragen om moeders te laten sterven


Geen Nutricia, dan maar bier of wijn voor je baby


Veilige landing met Turkish Airlines


Rechtdoor naar school en diabetes


Foto's
Postzegels: Persbericht Correos
Marketingmissers: Google

28 mei, 2021


Reacties

Populaire posts van deze blog

Huiseigenaren in Spanje slecht beschermd

Reacties op struikrovers op de Spaanse autosnelwegen

Groene, rode en blauwe lijnen op Spaanse wegen