Reacties op struikrovers op de Spaanse autosnelwegen

Struikrovers op de Spaanse autosnelwegen
ze waren er al 40 jaar geleden

Een paar weken geleden schreef ik een blog: "Struikrovers op de Spaanse autosnelwegen".
Zelf heb ik het tot tweemaal toe meegemaakt. De eerste keer ruim 20 jaar gelden en 2 jaar terug. 

Dashcam op voor- en achterruit, in sommige landen verboden 
Voor ik half augustus weer naar Spanje afreisde heb ik, leuk hebbedingetje (!), een dashcam, zowel voor als achter, laten installeren. Nog wel leuk om te weten: de kosten van installeren bij BMW bedroegen 48 tijdseenheden van 5 minuten ad 7,20 
euro (86,40 per uur) dus exclusief btw 345,60 euro en bij Auto5 werd 1 uur in rekening gebracht tegen 57,02 euro excl. btw.
Opgelet: in sommige landen is een dashcam een plicht (Rusland), in Engeland een voordeel i.v.m. de verzekering maar in sommige landen verboden, voor Spanje geeft de ANWB aan: "Ten zeerste afgeraden". Zie deze lijst van de Nederlandse ANWB.

Reacties van lezers

Iris Iris
Onderweg naar ons gehuurd huisje, stopten we in de middag vlak na Madrid even bij een restaurant om snel iets te eten. Vanuit het raam hadden we een zicht op de parking. Plots zagen we een auto stoppen naast de onze, twee mannen liepen even rond de wagen en ineens zag ik onze achterruit verbrijzeld worden. We liepen snel het restaurant uit, de parking op en de mannen sloegen meteen op de vlucht. De guardia is er nog bij geweest met een paar foto’s van de vermeende daders maar nada. We kwamen er met de schrik en een verbrijzelde ruit vanaf.

Gisela Van Dessel 
Hebben wij vorige week nog meegemaakt op de autosnelweg. Hij kwam ook naast ons gereden, veel gebaren maken alsof er iets aan de wagen was. Dan voor ons rijden, remmen en richting pechstrook. Wij zijn gewoon doorgereden en hebben hem niet meer gezien. Ze rijden niet in oude auto's maar vrij recente waardoor sommige mensen misschien niet doorhebben dat het overvallers zijn. Was voor ons al de 2de keer, 1ste keer aan tankstation in Barcelona, afleidingsmanoevre, handtas pikken en weg.

Dit hebben wij meegemaakt gewoon bij benzinepomp net voor afslag 33 tanken geef mijn hondjes water wij hebben hoge auto donkere ramen achter waar we bij staan niks gezien tas van mij met alles gestolen echt vreselijk maar hadden het eerst niet door pas op snelweg dus weer terug gereden kregen papier hou we naar politie konden dit wilde we doen maar voelde niet goed wij later bij aankomst van bestemming aangifte gedaan politie vond de tekening van politieburo vreemd dus zouden we ook overvallen geworden dus mensen blijf altijd 1 persoon in auto

Johnny Chanet
Je begeven met een vreemd nummerplaat in Spanje is vragen om problemen. Familie van mij al twee keer ondervonden.

Van Kuilenburg-Dekker Yvonne
Gewoon je telefoon pakken in het zicht, toen gingen ze er bij ons snel vandoor. Wij hadden het kenteken genoteerd en doorgegeven aan de politie.

Van Kuilenburg-Dekker Yvonne
Of opzichtig een foto van het kenteken maken en de inzittenden.

Duidelijk zichtbaar enkele foto's nemen, zeker nooit stoppen. Veel claxonneren helpt ook.

Gisela Van Dessel
Hebben wij vorige week nog meegemaakt op de autosnelweg. Hij kwam ook naast ons gereden, veel gebaren maken alsof er iets aan de wagen was. Dan voor ons rijden, remmen en richting pechstrook. Wij zijn gewoon doorgereden en hebben hem niet meer gezien. Ze rijden niet in oude auto's maar vrij recente waardoor sommige mensen misschien niet doorhebben dat het overvallers zijn. Was voor ons al de 2de keer, 1ste keer aan tankstation in Barcelona, afleidingsmanoevre, handtas pikken en weg.

Angela Stolk
Anderhalve week geleden ook meegemaakt.. Net voor afslag moraira. Kwam een auto naast ons rijden, druk gebaren alsof er iets mis was met de box achter op de auto. Vervolgens voor ons rijden met alarmlichten en steeds langzamer.. Wilde dus ook dat we stopte. Nare ervaring, maar wij zijn gelukkig niet gestopt!

Marina Van Den Bosch
Gewoon GSM nemen en foto nemen van de wagen en doen of je belt. Meestal zijn ze snel weg. Ook meegemaakt maar ook niet gestopt.

Motorhome Genieters
Wij vorige week ook tegengekomen, klassieke verhaal, teken doen alsof er iets is, uw bijna naar de kant dwingen ( met een spiksplinter nieuwe Audi 3 )
Telkens ik stop kijk ik alles na ( ik rij steeds met aanhanger ) dus ons niet gezien.
Gewoon door rijden, gsm pakken en doen alsof je foto’s neemt en was snel weg.

Oud nieuws, dit speelt al wel 20 jaar in Frankrijk en Spanje...

Joke van Houten-Bregman
Johan de Rooij denk wel 40

Ingrid Mey
Johan de Rooij wij gingen voor het eerst naar Spanje in 1969 en toen was het al.

Anna Snijder
Dit zijn geen struikrovers maar Criminelen.

Mandy Retgev ben eraf gegooid met mijn opmerking. Weet niet waarom over dictatuur gesproken!

Kristin Apers
Dank u voor het waarschuwen! We hebben iets gelijkaardigs meegemaakt in mei dit jaar. Vanaf nu hebben we altijd de gsm in de aanslag!

Michel Lienard
Het blijft hier een nationale sport die men maar niet onder controle krijgt. Heb zelfs het gevoel dat het steeds erger wordt en hun trukendoos om je te doen stoppen, steeds gewelddadiger.
Ik zelf al 3 keer in 3 jaar op de Spaanse snelweg.
Eenmaal beschoten (met katapult denk ik) op de camper. Een knal !
Hier in mijn huis ook al een keer ongewenst bezoek gehad.
Gelukkig was ik er niet, want dan hadden we een ladrón minder gehad.
Tegenwoordig heb ik boobytraps in de tuin zodat ik ook verlost geraak van de ongewenste nacht wandelaars in mijn tuin.
Eieren op de voorruit
Ze gooien eieren op je vooruit, de ruit is warm.
Je doet uit reactie gelijk je ramenwisser aan.
DOE DIT NOOIT WANT HET EI OP HET WARME RAAM MAAKT JE RUIT ZO SMERIG JE ZIET NIKS MEER.
Dat is hun bedoeling je moet stoppen je ziet echt niks meer. 


9 september 2021

Reacties

Populaire posts van deze blog

Huiseigenaren in Spanje slecht beschermd